< Terugkeer

Belpower stopt zijn activiteiten op het vlak van energie – Enige aandachtspunten

Geplaatst op: 27/06/2018 - Bijgewerkt: 31/07/2018

Op 7 juni 2018 kondigde Belpower aan dat het zijn activiteiten op het vlak van energielevering in België stopzet. Dit nieuws komt er nadat al enkele weken duidelijk was dat de leverancier in financiële moeilijkheden verkeert, naar eigen zeggen door operationele problemen die zich sinds enkele maanden voordoen nadat het bedrijf een nieuwe software voor de facturatie en het klantenbeheer had geïnstalleerd.

Op de website van Brugel, de Brusselse regulator, vindt u meer informatie over de chronologie van de gebeurtenissen die tot deze beslissing hebben geleid, naast heel wat informatie over de gevolgen voor de Brusselse klanten van Belpower, met name in de vorm van een FAQ.
We willen maatschappelijk werkers in het bijzonder op de volgende zaken wijzen:

  1. Zoals vermeld op de website van Brugel: “Na de ontbinding van het toegangscontract zullen de klanten die tot nu toe door Belpower werden voorzien, over de situatie worden geïnformeerd. Zij hebben dan 25 kalenderdagen om een nieuw leveringscontract met als begindatum 15 juni 2018 af te sluiten met een leverancier naar keuze. Na deze termijn zullen ze automatisch worden overgenomen door de noodleverancier, te weten Engie Electrabel, conform de Brusselse wetgeving.”
We vestigen de aandacht op het feit dat de tarieven die worden toegepast in het kader van een standaardlevering (of vervangingslevering) hoger liggen dan de gangbare tarieven op de markt. Het is dan ook ten stelligste aan te raden dan gezinnen zo snel mogelijk een nieuwe leverancier kiezen.

2. Belpower meldt op zijn website dat het een overeenkomst heeft afgesloten met leverancier Mega, die aan de klanten van Belpower “een aantrekkelijk aanbod” doet.

We willen erop wijzen dat: